Najtrudniej rozmawiać z bliskimi ludźmi… Znamy się od lat, wszystko o sobie wiemy. Dzień za dniem, bez zaskoczeń, wszystko znane, przewidywalne. Spokój i równowaga. Ale… jeśli zaczyna dolegać rutyna, nuda, obojętność, niechęć?
Co robić? Co robisz? Co robię?
Ucieczka w pracę, seriale, zakupy? A może masz na oku coś bardziej ekscytującego – fitness, samorozwój, warsztaty malarstwa, duchowości albo innej jeszcze przedsiębiorczości? Wszystko i cokolwiek, byle z dala od domu…
A może nowa dieta, nowy ciuch, nowe meble? Nowa znajomość z fejsbooka albo kolejna rolka o psach? Może lampka wina? Uwaga: Im więcej – tym gorzej! Im częściej – tym dalej…
Więc może regularne powroty do nierozwiązanych spraw? Odgrzewanie zamrożonych kłótni, żeby przez chwilę poczuć smak silnych emocji? A w tle gasnąca nadzieja, okruchy szczęścia, wspomnienie relacji….
Nie musi tak być! Zauważ dialog – poczuj inny smak relacji. Dialog, który ma prostą strukturę, pomoże ci zobaczyć i usłyszeć w rozmowie coś więcej niż to, co już wiesz od dawna. Kiedy zadbasz o to, żeby usłyszeć – i być słyszanym – doświadczysz, że w relacjach z ludźmi, z tymi, których masz blisko siebie – nic i nigdy nie jest takie samo. Każda chwila rozmowy jest niepowtarzalna… Ludzie – znani i zwyczajni – stają się każdego dnia nowi – dla ciebie, ty dla nich i ty – dla siebie.
Doświadczając dorastania z „drzewem empatii” – od ziaren, poprzez korzenie, pień i do koronę – poznasz nowe inspirujące sposoby komunikacji w bliskich i częstych relacjach. Ten kurs przyda ci się w pracy i w domu. W rozmowach ze znajomymi, z sąsiadem, z szefową i z członkami rodziny, z żoną/mężem, z braćmi, z rodzicami i dziećmi. Kilka prostych zasad – jak słuchać, co jest ważne w wypowiedzi innych ludzi, jak mówić – żeby wypowiedzieć siebie – a także na czym polega kontakt – staną się przewodnikami podczas spotkań i rozmów z ludźmi – w których nie zawsze wiesz co powiedzieć, jak się zachować i co się dzieje. Kiedy twoje dialogi staną się uważne – Twoje relacje nabiorą dla Ciebie wagi.
Zapraszam Cię do przygody w Uważnym Dialogiem.
„Drzewo empatii” zapuściło korzenie podczas pandemii koronawirusa. Kiedy nagle, nie spodziewając się tego, zostaliśmy uwięzieni we własnych domach, wśród bliskich. Euforia nieoczekiwanych wakacji, już po kilku dniach, tygodniach a czasem i godzinach – zamieniła się koszmar irytacji i rozpoznania – co my tu robimy? I po co? Pojawiały się inne jeszcze bardziej dramatyczne pytania: Kim my jesteśmy z sobą, dla siebie? Kim się staliśmy? Co nas łączy skoro tak wiele nas dzieli??? I ile jeszcze ma to trwać?
W tym czasie próby – kilku znajomych poprosiło Zofię o podzielnie się refleksjami na temat komunikacji i relacji. W Szkole Empatii i Dialogu powstał więc cykl nagrań „na żywo” – które cieszyły się ogromnym zainteresowaniem. Ponieważ jednak myśli „na żywo” były czasem nieuporządkowane i niejasne – postanowiliśmy zebrać je, dopowiedzieć co nie było jasne i zaprezentować w formie cyklu inspirujących szkoleń komunikacji i relacji, które następują po w sobie w kolejności która przypomina strukturę drzewa.
Każdy etap szkolenia jest przygotowaniem do następnego, a jednocześnie treści, które pojawiają się w poprzedzającym etapie – np. w ziarnach – wracają rozszerzone w kolejnym etapie – korzeni. Korzenie przygotowują do tego, co zawiera pień, a szkolenia zawarte w pniu – prowadzą stopniowo do korony – która rozwija się w konary. Konary to odrębne szkolenia komunikacji w konkretnych sytuacjach życia i innych kontekstach relacyjnych – w związku, w rodzinie i w pracy. Konar zawierający szkolenie komunikacji w rodzinie – rozdziela się na trzy główne gałęzie – z których pierwsza dotyczy komunikacji w rodzinie z małymi dziećmi, kolejna – w rodzinie z nastolatkami a trzecia – w rodzinie gdzie dzieci stają się dorosłymi.
Pełny cykl szkolenia jest w trakcie realizacji. W tej chwili dostępne są ZIARNA i KORZENIE.
Kłótnie nie są przyjemne ani dobre... Z doświadczenia wiemy jednak, że trudno ich uniknąć. I niestety - im jesteśmy z sobą bliżej, spotykamy się częściej i łączy nas ...